pátek 19. června 2015

HOW TO: living in the UK

Sice nesnáším letní vedra, obzvlášť pokud musím něco dělat, ale tento způsob Britského léta, zda se mi býti poněkud nešťastným. 
Právě jsem absolvovala tří hodinový vnitřní boj, jestli prát nebo neprat ...
(Hele, proč je zápor bez čárky? Nebo vlastně spíš, proč je PRÁT s Á, ale pak pereš a né péreš ...)

No ale..
Dneska je celkem kosa. 
Asi 12 stupňů.
Chvíli je zataženo, pak zas svítí slunko, takže jsem se obávala, že by mi to neuschlo (ADULT PROBLEMS). 
Samozřejmě jsem zapla pračku a začalo pršet. 
YAAY. 

Poundland je stále můj nejlepší kamarád.
Multipacky sladkostí za libru kompenzuju dostatkem chůze, takže doufám, že nepřijedu jako koule. 
Doprava je tu fakt drahá (zpáteční lístek za 4 libry) takže všude chodím pěšky.
Zatím mě to baví. Do centra to mám z domu tak 25 minut (podle google map 38 minut) a chodím přes park, což je super. 

Všichni jsou tu hrozně styloví.
Na jednu stranu je všem jedno co nosíte a jak vypadáte, takže crop top tu není tabu pro žádný typ postavy (mnohdy ani pro muže) a na druhou stranu všichni vypadají jak přes kopírák.
Air maxy, skinny jeans, nějaká mikina a manbun. Nebo kožená bunda,drdol,sandály na platformě a boho top. 
V Brně na České většinou odhadnu, kdo je na cestě do Kárečku a kdo jde do Kabinetu... tady si nemůžu být jistá ničím.

Je mi tu zima. 
Bohužel, i všechny svršky co jsem si přivezla jsou ve všech kombinacích, ve dnech jako je dnešek, málo a tak jsem byla nucena investovat do mikiny.
Ok.
Primark. 
REDUCED FROM  £12 to  £7 stojan jenom s mikinama.
YAAAY.
Beru HAKUNA MATATA mikinu - protože You´re never too old for Disney a bez rozhlížení jdu k pokladně.¨
Rozhlídla jsem se.
Tričko YOU KNOW NOTHING JOHN SNOW ... 
UFFFF NEMAJÍ MOJÍ VELIKOST...
Jdu platit.

"Oh, do you know what that means? Hakuna Matata? It´s like no worries, everything it´s fine. It´s african. That´s my language, I´m from Africa."

Postarší černoška si prozpěvuje a skládá mikinu do tašky.
JO! 
Fakt si prozpěvovala.
Prostě seděla u kasy a broukala si. 
(haha rým ... a ideš si freestyle waka waka flow scratch) >KLIK.
"WELL IT´S  £5, IT´S BEEN REDUCED...." YAAY.



Všechno je tu HAKUNA MATATA. Nikdo na nikoho neřve, všechno je ALRIIIGHT a každý se každému omlouvá, úplně za všechno. Včera jsem šla do Tesca a nějaký pán stál před regálem ke kterému jsem ani nechtěla jít, jakmile jsem se přiblížila, omluvil se mi a odstoupil prakticky do jiné uličky.  

------
Od psaní jsem odběhla vyndat prádlo a uvařit si jídlo.
Moje HAKUNA MATATA aura byla narušena utěrkama z Poundlandu. 
Naše kamarádství je silně ohroženo.
Koupila jsem si utěrky, protože to byla menší investice, než odkapavač, který má každý ze spolubydlících vlastní.
Zjístila jsem, že nesajou.
Zjístila jsem to hned, když jsem je použila poprvé, ale doufala jsem, že se to po vyprání vstřebá.
No nevstřebalo.
Teď navíc pouští cucky na nádobí.
WHAT IS MY LIFE.
Poundlande, takhle by to nešlo !!!

Můj kuchařský um je ta tam.
Bez tyčového mixéru a pánve jsem jak bez ruky. 
Vzhledem k tomu, že mám půjčený jen jeden hrnec, žádné pětichodové menu nepřipadá v úvahu.
(líbí se mi, že google chce, abych pětichodové opravila na Tichopádové)
Tichopádové, ať už jsou zač cokoliv, taky nepřipadají v úvahu.
Za to zábava je za 10. 
Třeba dneska.
Vařila jsem špagety a až v půlce jsem si uvědomila, že vlastně nemám cedník.

Jako šlo to, ale byla potřeba precizní práce s vidličkou, strategicky naplánovaná lovící technika a ruce z azbestu.
Dejte mi týden a bude to na kuchařku : MAGIE Z JEDNOHO HRNCE. 
Obzvlášť moje gastronomická rodina jistě ocení, jak rychle jsem si osvojila názvy místních čínských polévek a jak do instatního cous-cousu umím zakomponovat rajčata a ŚMIETANU DO ZUPY z Polských delikates na rohu. 

Mají tady trh.
Zelňák je proti tomu nic.
Je to takový ten trh, kde přes sebe prodejci vykřikujou.
Jedna středně velká miska čehokoliv stojí libru.
Pokud přijdete k večeru, tak za 50p.
Středně velká miska  - to není ta do které budete dělat těsto na brownies, ale taková ta velikostně hned po ní, co si do ní narvete brambůrky až po okraj k televizi.
Je to stejně tak super jako sladkosti v poundlandu.
Jenže...
Nejsem čtyřčlenná rodina.
Takže je sice fajn, že misku banánů pořídím za libru. Ale těch banánů se tam vejde 8.
Momentálně mám doma 9 limetek a to už jsem jich 8 spotřebovala 
Začalo to nevinně.
Miska a v ní 4 zralé avokáda. ZA LIBRU!!!
Týjo na toast super.
Nojo, ale doma mám jenom sůl... nemám ani pepř ani česnek.
Tak aspoň citrón nebo něco.
Sice nemám mixér, ale rozmačkám to vidličkou, to bude fajn.
Jé limetky, celá miska... ZA LIBRU!!! no a co... že potřebuju JEDNU!


---------TAK A UŽ BYCH MOHLA KONČIT... TO ANI NEBUDETE CHTÍT ČÍST... 




Během týdne jsem se potloukala a objevovala město. Včera jsem to sestříhala do nějaké koukatelné podoby. Takže tady můžete vidět část mého nového bydliště .
Dnes jsem se ztratila, takže jsem našla mnohem hezčí a fotogeničtější místa... takže more to come soon.
(Prostě jsem si tak šla a najednou jsem stála před místním muzeem umění ... mám ráda takovéhle situace...)

Původně jsem měla v plánu celou story: BILOVÁ V AGENTUŘE nějak ve zkratce sdělit a nahrát už po cestě domů, protože jsem se bála, že to podstatné zapomenu a navíc se mi nechtělo psát.
Nicméně, vlogging ani přes Shiův motivational speech asi nebude můj skill n.1, takže jdu sepsat nějaký podrobný zápis.


Žádné komentáře:

Okomentovat