čtvrtek 21. dubna 2016

♫ HOLKI - UŽ MI NEVOLEJ

Protože #Tinderbilovástories měly úspěch, všichni (asi 5 lidí) mi řekli, že mám psát častěji.
Tak jsem uvažovala, o čem teda jako budu psát.

---HISTORICKÉ OKÉNKO----
DVA A PŮL ROKU JSEM PRACOVALA V CALL CENTRU CESTOVNÍ AGENTURY. 
Musela jsem to napsat Caps Lockem, protože tato věta v sobě obsahuje celou řadu emocí a sdělení.

DVA A PŮL ROKU JSEM PRACOVALA -
 Pánečku vydržela na jedné pozici tak dlouho, na brigádu jsou dva roky dost. Jářku, ta je pracovitá a stálá!
(  jakože Work Work Work? Ne? Nevadí .... )

DVA A PŮL ROKU JSEM PRACOVALA V CALL CENTRU - 
Bože ta musí být strašně vypatlaná, v call centrech pracujou jenom zoufalci. Navíc tři roky? Tyvole.
 
DVA A PŮL ROKU JSEM PRACOVALA V CALL CENTRU CESTOVNÍ AGENTURY. -
On ještě někdo jezdí přes cestovku? (to bych si řekla já) Cestovky mají call centra? I když, cestování je fajn, to nemohlo být tak hrozné.
 
---KONEC HISTORICKÉHO OKÉNKA----

Bylo to hrozné.

Než se dostanu ke konkrétním příhodám, ráda bych trošku shrnula obecné charakteristiky, které platí už u sdělení DVA A PŮL ROKU JSEM PRACOVALA V CALL CENTRU.

Je fakt, že jsem nikomu nemusela volat já a na hovory jsem převážně jen odpovídala. (Pro telemarketing taky nemám pochopení, to buďte v klidu.)
Ale i tak jsou skoro tři roky fakt divně dlouhá doba. 
Sama se divím.
Ještě víc se divím, že i po tak dlouhé době, mě dokázaly každý den udivovat inovativní druhy kreténství. A věřte mi, že existuje hoooodně velké množství druhů kreténů, kteří mají v plánu své kreténství vystavovat na různých místech planety. Hlavně teda na Jadranu a v Egyptě. Ale to je spoiler.

Než se dostanu k tomu jaké to je pracovat konkrétně v cestovce, rozhodla jsem se sepsat příručku pro volající, aneb JAK NEVOLAT JAKO KRETÉN.

1) Zatímco posloucháte relaxační hudbu při čekání na spojení, rozmyslete si, jestli není lepší poslat email. 
Rozumím tomu, že poslouchat pět minut ve smyčce hrající 30 sekundovou stopu klarinetového sóla, je to poslední na co máte čas, když si chcete postěžovat. Podstatné ale je, že těch pět minut co Vám tam hraje klarinet, mluví ten pracovník už pět minut s jiným kreténem.   
Ne nešel na svačinu. 
Protože má pravděpodobně nárok jen na jednu půlhodinovou pauzu na oběd, během které DÍKYBOHU jeho linka pro hovory neexistuje. Pokud má pak hlad v průběhu směny, vypne si na chvíli mikrofón a žvýká mezitím co mu sdělujete svůj problém. Nikdy proto prosím nevznášejte dotazy jako JSTE TAM? a SLYŠÍME SE? Díky těmto dotazům roste riziko žaludečních vředú a úmrtí zadušením o 75%.
Ne nepovídá si s kolegou. 
Protože většina kolegů je fakt vypatlaných a povídání si s nimi je ještě horší, než 20 minutový hovor. Trvá-li totiž hovor déle než 7 minut, roste riziko sebevraždy oběšením na kabelu od headsetu o 80%.
Ne neodskočil si.
Možnost jít si odskočit je pro něj totiž svátkem. 
Nejenom, že si musí opět v interním systému navolit monitorovanou pauzu a na několik minut tak odebrat svou linku ze seznamu volných (což je dostatečné podobné pocitu vyhození celého telefónu z okna), ale pravděpodobně bude moci projít kolem okna a po několika hodinách si vychutnat tenké paprsky slunce, které dopadají na jeho propocený svetr skrz rozbité žaluzie. Dost možná taky mine jediné dva stoly ke kterým proudí klimatizace, takže soucitně kývne na kolegy v lyžařských kombinézách a pokračuje. Nohy mu brní. Je to jakoby se znovu učil chodit, ale stojí to za to. Přijde si veliký. Tyčí se jako obr nad armádou čupřin vyčnívajících za dřevěnými kójemi. Je to jen jeho chvíle. Může se projít dva metry k toaletám.

Nebo teda sedí přímo u hajzlů, takže nejenom, že má přehled o zažívacích cyklech všech 40 lidí, co s ním sdílí místnost, ale z podivného důvodu, má každý kdo ho míjí potřebu s ním navázat oční kontakt. Pauzy ostatních jsou tak pro něj noční můrou a beztak nemůže chodit na cizí záchody, takže počká domů.

2) Člověk, který to zvedl, má pravděpodobně ještě posranější život, než Vy a nic kloudného Vám neřekne, protože NEMŮŽE!

Když začnete pracovat v callcentru, dostanete manuál. (Jako Phoebe v Přátelích.)
Manuál obsahuje základní otázky a odpovědi. Málokdy v něm ale zvládnete během hovoru rychle hledat. Když už odpověď najdete, v 80% případů zjístíte, že to je jedna z odpovědí, které klientovi nesmíte říct. Díky tomu i po roce působite jako idiot, který je tam první den a vzhledem k tomu, že si odměn, které z Vaší minimální mzdy dělají o deset korun vyšší minimální mzdu, vážíte víc, než sami sebe, je Vám to jedno. Jste tedy první na ráně, první kdo zvedne telefon, ale taky jedinný v celé firmě kdo není dostatečně kompetentní k poskytování jakýchkoliv informací.

Pokud jste tedy po dlouhém čekání konečně s někým spojeni, předpokládejte, že je člověk se kterým mluvíte 1. na pokraji nervového zhroucení 2. první den v práci 3. hladový a unavený 4. po mozkové obrně 5. smluvně nucen k tomu Vám neodpovědět na dotaz. 
Minimálně 4 věci jsou vždy pravda a o tom jak je to s těmi prvními dny jsem Vám už pověděla.
Na zákládě těchto předpokladů s lidmi na druhém konci i jednejte prosím. Což mě přivádí k dalšímu bodu.

3) Voláte infolinku nebo věštce?

Ano, operátor si možná  našel podle Vašeho telefonního čísla Vaší objednávku, ještě před tím, než s Vámi začal mluvit a i když Vám příjde jako špión z kontrarozvědky, není  nutné obviňovat jej z porušování lidských práv. 
WELCOME TO THE 21.CENTURY BITCHES.
Pokud si Vás nenašel, pravděpodobně voláte poprvé, z jiného čísla nebo možná místo Marušky, která je v práci a nemůže mít u sebe mobil. V takovém případě sdělte kdo jste, případně odpovídejte na otázky, které Vám pokládá. 
NE NEVÍM KDO JSTE ANI CO PO MĚ CHCETE. TELEKOMUNIKACE A TELEPATIE JSOU DVA RŮZNÉ POJMY DOPRDELE.
Během 8 hodinové směny, byl za mého působení, průměrný počet hovorů kolem 80 až 90 za směnu. Během sezóny kolem 140, mimo sezónu kolem 60. To vychází za normálního provozu kolem 12 hovorů na hodinu. Kromě mě, mělo během této hodiny 12 hovorů i přibližně 30 kolegů, kteří stejně jako já, většinu hovorů přesměrovali na dalších přibližně 80, více méně kompetentncích lidí. Ani jeden Vám však po ukončení hovoru nebude schopen zopakovat, co jste právě probrali.


"DOBRÝ DEN, MLUVILI JSME PŘED CHVÍLI SPOLU?" 
Dovolali jste se na hlavní recepci, mohu se zeptat s kým jste mluvili? Případně jaký telefón jste na sebe nechávali kontaktní, dohledám si Vás v systému a přepojím Vás.
JÁ JSEM MLUVILA S NĚJAKOU PANÍ, ONA MI ŘÍKALA, ŽE MI JEŠTĚ ZAVOLÁ." "JEŽIŠ TO JÁ NEVÍM JAK SE JMENOVALA, ALE ŘÍKALA ŽE JE TAKY Z TÉ (jméno společnosti do které právě volá)." 
 
"MY OD VÁS LETÍME DO TOHO EGYPTA, JAK JSME SE BAVILI."
Dovolali jste se na hlavní recepci, mohu se zeptat s kým jste mluvili? Případně jaký telefón jste na sebe nechávali kontaktní, dohledám si Vás v systému a přepojím Vás.
"NO TO JÁ NEZNÁM SVOJE TELEFONNÍ ČÍSLO TAKHLE ZPAMĚTI, JÁ SI NEVOLÁM VÍTE... HIHIHI HIHIHI. MÁM HO ULOŽENÉ V MOBILU, ALE Z TOHO VÁM TEĎ VOLÁM ŽEJO...HIHIHIHI."
  
"MARUŠKA MI ŘÍKALA, ŽE VÁM PRÝ MÁM ZAVOLAT."
Dovolali jste se na hlavní recepci, mohu se zeptat s kým jste mluvili? Případně jaký telefón jste na sebe nechávali kontaktní, dohledám si Vás v systému a přepojím Vás. 
"TO JÁ NEVÍM, TO ŘEŠIL SYN! JEHO ČÍSLO VÁM MŮŽU DÁT, ALE JÁ HO NEZNÁM Z HLAVY....MÁM HO V MOBILU, ALE Z TOHO VÁM VOLÁM.......HIHIHI"
 
"JÁ JSEM VÁM JENOM JEŠTĚ ZAPOMNĚLA ŘÍCT, ŽE BYCHOM CHTĚLI LETĚT Z PRAHY."
Dovolali jste se na hlavní recepci, mohu se zeptat s kým jste mluvili? Případně jaký telefón jste na sebe nechávali kontaktní, dohledám si Vás v systému a přepojím Vás.
"TELEFONNÍ ČÍSLO? TO ZE KTERÉHO VÁM TEĎ VOLÁM, JAK HO MÁM U UCHA!"
To mi bohužel nic nenašlo, určitě to bylo tohle telefonní číslo?
"ANO, JINÉ NEMÁM, HIHI"
Tak mi prosím nadiktujte své jméno, zkusím to najít v jiné databázi.
"VOPRŠÁLEK...."
Děkuji, chviličku vydržte, podívám se. 
Nic mi to nenašlo. Určitě to máte přes nás (jmenuju společnost do které volá)?
"NE, PŘES (jmenuje společnost do které nevolá)"

Operátor který s Vámi mluví tedy musí zjístit kdo jste, jaký máte problém, zhodnotit zda Vám může či nemůže pomoci, případně Vás přepojit na někoho kdo Vám pomocí může. Během tohoto základního rozhovoru pak detekuje míru Vašeho kreténství. Pokud jste opravdu idiot, může zvolit některá strategická řešení jako například:

Přepojím Vás na kolegyni, která ale neexistuje, takže Vám na chvíl pustí klarinetové přepojovací sólo a zavěsí, aby to vypadalo, že hovor selhal. Dál se bude jen modlit, že příště hovor přepojí někomu jinému. Případně, pokud to opravdu nechce riskovat, odejde na záchod. U záchodů sedí jeho kolega, když odchází, mrkne na něj a kývne směrem ke kabince. Chápe co se právě stalo, že si takticky odskočil, usměje se a nevrle odvrátí pohled ke svému monitoru. Je to fajn chlap, všichni ho tam mají rádi. )

nebo:

Promiňte, ale nějak se mi ztrácíte. Zapínáním a vypínáním mikrofónu simuluje ztrátu signálu. Několikrát zopakuje HALÓ, HALÓ? Slyšíme se? Povzdychne si a zavěsí.


 Proto tedy doporučuju všem PSÁT MAILY. A pokud už voláte, nechovejte se jako KRETÉNI.

Navíc hovory jsou monitorované a pokud jste echt kreténi, budete znít na školeních nováčků dokud nevybuchne vesmír. A to nechcete.

 


Žádné komentáře:

Okomentovat